Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er Agel Produkter og hvordan skal det sælges?

Side 28 ud af 31 (304 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

 

igang:

Jeg syntes det er underligt som folk udenfor MLM skal generalisere, og udtale sig omkring nogle produkter i reelt ikke har viden om.

Nu kan jeg kun tale om mit eget, og her har du skudt helt forkert.

1. Jeg sælger intet videre, kunder køber direkte hos producent.

2. Der findes et hav af informationer omkring produkterne, der findes et hav af youtube video'er og google henvisninger til og om produkterne.

3. Din sammenligning med superbrugsen fik jeg mig et godt grin af, fatter simpelthen ikke din forklaring, som om der skulle være færre munde at mætte via superbrugsen som jo skal mætte medarbejdere, chauffører, fragtmænd, distributionsled, coop ledelsen osv. Ville du seriøst stoppe med at handle i brugsen hvis de fik varerne fra et andet sted, hvis prisen var den samme? Eller du mener måske at prisen i MLM ændres fra person til person? Forklar gerne.

4. Hvis man nu taler om produkter, hvem skal så udtale sig for at det virker troværdigt. Hvis man f.eks. snakker antioxidanter. Er en Amino brugers "kloge" ord mere rigtige end forskellige eksperter? Jeg kan sagtens henvise til noget positivt for mit firma, men når det er MLM, så er der hurtigt folk der ser det som et svagt forsøg på blåstempling.

Martin

 

 

Fra holbæk
Tilmeldt 16. Sep 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Martin

lige mine ord :-)   43.845 visninger nu lool

forsat god dag

Karsten

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Martin Slot:
Jeg syntes det er underligt som folk udenfor MLM skal generalisere, og udtale sig omkring nogle produkter i reelt ikke har viden om.

Jeg vedkender gerne at jeg generaliserer, og at det er forkert. Men bortst fra de fantastiske succeshistorer jeg hører om i diverse promotionvideoer, er jeg faktisk ikke stødt på nogen succes historer indenfor MLM. Der er flere der fortæller at de har suces, og flere har sandsynligvis ret, men mit indtryk er at det langt fra er alle. Nu er succes selvfølgelig også en variabel størrelse, da det afhænger af den enkeltes forventninger. Men det kunne være sjovt at se hvor mange danskere der har haft så stor succes, at de har kunne tjene en gennemsnitlig årsløn på MLM, og hvor mange der har fejlet.

Man kan selvfølgelig argumentere for at det samme sker i alle iværksættervirksomheder. Forskellen er bare, at i MLM er man blevet lokket/forført/overtalt til at starte en virksomhed, af én der har en interesse i det, fordi vedkommende tjener en ekstra skilling. Om ikke andet så på det månedlige beløb du er forpligtet til at bruge.

Og læg i øvrigt mærke til at jeg ikke taler om produkterne, da jeg på ingen måde kan vide noget om dem. Det eneste jeg kan håbe er, at de i hvert fald er uskadelige.

Martin Slot:

1. Jeg sælger intet videre, kunder køber direkte hos producent.

Sandsynligvis, men du tjener formodentlig på at kunderne køber. Og du tjener sandsynligvis også på at deres kunder køber. Og lur mig om du ikke også tjener på at deres kunders kunder køber. Jeg kan tage fejl, men det er mit indtryk at det er sådan det hænger sammen.

Martin Slot:
2. Der findes et hav af informationer omkring produkterne, der findes et hav af youtube video'er og google henvisninger til og om produkterne.

Ja det gør der utvivlsomt. Men det er jo også her at det bliver lidt kringlet. Fiktive John Andersen opretter en profil på det fiktive iværksætterforum Emiro. Han søger forhandlere til det revolutioirende produkt, der er istand til at sikre dig en svimlende indtjening. Det kræver hårdt arbejde, men mulighederne er ubegrænsede. Så hvis DU er villig til at yde hvad der skal til, er du garanteres SUCCES! Nå ja, du kan læse på min hjemmeside hvad produktet hedder, og så kan du google det og se hvad du ellers kan finde af information på nettet..

Men har du hvad det kræver at TJENE PENGE?!! Er du ikke overbevist så se denne video:  Vil du have samme succes, så ring til mig så du også kan KOMME IGANG!!

På samme fiktive iværksætterforum opretter Jane Clausen også en profil. Hun søger forhandlere til sine økoloigiske fodvarmere til høns. Fodvarmerne er lavet i den dejligste kvalitet lammeuld, fra fritgående lam på Island. Jane har selv designet fodvarmerne, og de bliver produceret under ordnede forhold hos Økologisk Spinderi i Middelfart. For den rette er der mulighed for en god fortjeneste.

Kan du se forskellen? Og kan du stadig ikke forstå at man er lidt skeptisk ved John Andersen? Sandsynligvis ikke, men det er også fair nok :o)

Martin Slot:

3. Din sammenligning med superbrugsen fik jeg mig et godt grin af, fatter simpelthen ikke din forklaring, som om der skulle være færre munde at mætte via superbrugsen som jo skal mætte medarbejdere, chauffører, fragtmænd, distributionsled, coop ledelsen osv. Ville du seriøst stoppe med at handle i brugsen hvis de fik varerne fra et andet sted, hvis prisen var den samme? Eller du mener måske at prisen i MLM ændres fra person til person? Forklar gerne.

Jeg tror netop ikke prisen ville være den samme.Tager jeg fejl når jeg påstår at der er nøjagtig samme munde at mætte i NU Skin? Men dertil skal du lægge alle forhandlerleddene. Prisen er utvivlsomt den samme alle steder, men i den er vel inkalkuleret at der er mange munde at mætte, og derfor er prisen sandsynligvis for høj. Jeg kender ikke jeres priser, men tillader mig at antage at jeres cremer ligger i den høje ende. Og hvis man valgte en anden distributionsform, kunne man sandsynligvis sælge nøjagtig samme produkt til en stærkt reduceret pris.

Martin Slot:

4. Hvis man nu taler om produkter, hvem skal så udtale sig for at det virker troværdigt. Hvis man f.eks. snakker antioxidanter. Er en Amino brugers "kloge" ord mere rigtige end forskellige eksperter? Jeg kan sagtens henvise til noget positivt for mit firma, men når det er MLM, så er der hurtigt folk der ser det som et svagt forsøg på blåstempling.

Jeg udtaler mig som nævnt ikke om produkter og indhold, jeg håber bare at det er uskadeligt. Jeg skal ikke udtale mig om hvor meget vden forskellige Aminoer har om antioxidanter m.m. men jeg skal være helt ærlig og sige, at jeg heller ikke finder dokter Wing eller hvad han hedder, for specielt troværdig. Han repræsenterer Nu Skin, og det ville undre mig om han sagde at det var noget giftigt overpriced stads, som man skulle holde sig fra. Så ville han nok skulle finde et andet job. Og jeg er sikker på at flere eksperter der udtaler sig, har en økonomisk fordel i det.

Nu er det rigtig forkert at finde en 15 år gammel sag frem, især når man ikke har sat sig ind i hvad det går ud på :o) Men jeg mener at jeg for et stykke tid siden - da jeg brugte lidt tid på at sætte mig lidt ind i Nu Skin - så at Nu Skin havde fået en forholdsvis stor bøde for indholdet i Cremerne. Jeg ved ikke hvad det galdt, men jeg er sikker på at eksperterne også dengang var fulde af lovprisninger om produktet. Så spørgsmålet er om det kunne ske igen?

Nu vil jeg så også sige at du er blandt dem jeg har tiltro til fører en seriøs forretning, på lige fod med en lille håndfuld andre MLM'ere herinde. Men generelt virker det meget overfladisk, og jeg vil tro at de fleste af dem vi ser herinde ville være forholdsvis ligeglade om produktet var cremer, telefoni, læskedrikke hundeafføring eller noget helt andet. Netop fordi produktet ikke betyder alverden, det gælder bare om at opbygge et forhandlernetværk. Og de udelukkende har set sig varme på alle de dejlige penge de kan tjene ved at få en lille procentdel af Aminoerne under deres vinger. Og så tror jeg faktisk at det er de færreste der vil være i stand til at give dig et fyldestgørende svar på hvad det er for produkter, og give en god rådgivning/vejledning i hvordan der bør anvendes for det bedste resultat. Ud over at hvis du køber rigeligt af de dyreste bliver resultatet selvfølgelig det bedste, og hvis du kender andre der kunne tænke sig at tjene penge på at sælge dette produkt kan du osv.

 

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra holbæk
Tilmeldt 16. Sep 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

hey igang

 

godt indlæg igang Smile sku en hel fornøgelse at se folk, godt kan skrive pænt, herinde ;-)

forsat god aften

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det vælter ind med indlæg så jeg tilføjer bare lidt.

Det er rigtig det tit er firmaer som dækker sig ind under mlm med nogle produkter som er tvivlsomme. Men et firma, hvis man kan kalde det sådan når de har en hjemmeside (næsten altid fra USA) hvor der står en med et billig kamara og fortæller om de mange millioner  han har tjent. Mener jeg ikke kan sammenlign. med seriøse selskaber. Så kan man også sammenligne en læge på privat hospital med en kvaksalver på en klinik på femte sal.

Nu er mit firma meget ungt, men jeg tvivler på BerryEn hyre top advokater og laver hjemmesider med nyeste sikkerhed plus mange ting hvis det ''bare'' er for at snyde folk. Dårlig rygte i et hvilken som helst firma kan koste livet.

Hilsen

Keld

---------------------------------------------------------

BerryEN A new way of thinking - a new way of marketing

 

http://www.keld-jensen.myberryen.com/dk

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Umådeligt længe siden at jeg har skrevet et indlæg på Amino. Jeg vil blot knytte en kommentar til den gamle fordom om, at mange forhandlerled skulle fordyre produktet. Selvom jeg generelt er fortaler for network marketing, så vil jeg alligevel tilkendegive, at en del selskaber har været med til at forstærke denne fordom ved at lancere alt for dyre produkter.

Indenfor network marketing gælder de sammen spilleregler som ved almindeligt detailsalg. Altså skal du have et produkt, som folk der ikke nødvendigvis er med i forretningen, vil købe i hverdagen. Som en gammel mlm ekspert siger "There is no amount of hype that can sustain a business long term with overpriced and substandard products".

Folk har en tendens til at skyde skylden for dyre produkter på selve forretningsformen. Altså er argumentet, at der er for mange led, som skal have del i fortjenesten. Dette er ofte et postulat fra personer, som ikke har den store viden til pengefordelingen i network marketing. Det forholder sig nemlig sådan, at et network marketing selskab typisk betaler 40-50% af omsætning til sine distributører, og beholder resten til konsolidering af selskabet. 40-50% er ikke højere end den avance, som en typisk detailbutik har på sine varer.

Jeg har leveret produkter til detailbutikker i mange år. Da jeg leverede til Matas, skulle butikken have ca. 40% i avance og Matas lager skulle have ca. 10% i gennemfakturering. Så man kan ikke give fordelingen af pengene skylden, da samme fordeling finder sted i detailsektoren.

Problemet ligger mere i, at selskaberne udmærket ved, at folk bliver grebet af hype. De tilsidesætter al sund fornuft ved udsigten til at kunne tjene penge, så de foretager aldrig en kritisk vurdering af produktet herunder produktets pris. Ligeledes gør ingen sig den ulejlighed at undersøge, om produktet overhovedet må forhandles i landet, om produktet må anprises, om emballering og mærkning er korrekt etc.

Så inden du kaster dig over et produkt, så stil dig selv følgende spørgsmål:

  • 1. Vil jeg selv købe produktet?
  • 2. Vil jeg købe produktet til den aktuelle pris?
  • 3. Vil jeg kunne sælge produktet i en detailbutik?
  • 4. Vil jeg lovligt kunne forhandle produktet i Danmark?

Kan du svare "nej" til nogen af de ovennævnte, så find et andet firma!  Alene ved at uddanne folk til at foretage en ordentlig due diligence, vil vi kunne eliminere en del useriøse firmaer, hvilket ville være godt for branchen.

Med venlig hilsen

Anders Petersen

 

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Normal.dotm 0 0 1 901 3968 Media Online ApS 94 39 6312 12.0 0 false 18 pt 18 pt 0 0 false false false

Hej igang

Puha, det var en lang omgang du fik skudt af sted der. Måtte lige trække den til i dag med at svare.

Jeg skal ikke kunne sige hvor mange der har succes i MLM, det er sjovt du siger ”har fejlet”, jeg mener nærmere at folk vel reelt har opgivet.

Og skal man sammenligne med traditionel virksomhed, hvor lang tid har man så givet sin MLM forretning?

Hvor lang tid skal man arbejde med traditionel virksomhedsopstart før tallene er sorte? Problemet med folk der starter i MLM ofte forventer hurtige resultater. Jeg har endnu ikke hørt om en der har brugt samme mængde arbejdstid som i en traditionel opstart i samme periode (måneder/år).

 Jeg lokker ingen med hurtige penge eller andre vanvittige håb, og jeg mener det er helt forkert at tro at størstedelen i MLM lokker for at tjene en ekstra skilling. Der er ingen ide i at have folk i sin gruppe der reelt ikke kan lide produkterne, ikke er tilfredse eller føler sig tvunget til noget. (Dette er normalt en dialog man har med folk, hvor der selvfølgelig er mulighed for at snakke om tingene, og det at skrive det enten her eller i en email kan ret let give misforståelser eller anden dårlig kommunikation).

 At love folk guld og grønne skove er i mine øjne mega idiotisk, og det er absolut ikke noget der er tilfældet i hverken opad eller nedad i min forretning. Men det er sket ofte i MLM branchen tidligere og ses i enkelte tilfælde stadig (sjovt nok er det de firmaer hvor produktet er fuldstændig gemt af vejen til efter man har investeret, det er absolut ikke noget jeg anbefaler, tværtimod).

 Ja jeg tjener penge på kunder køber, om det er kunders kunders kunders kunders……kunder ændre intet på prisen, eller hvis en person går ind via firmaets egen hjemmeside så vil prisen ikke være billigere – hvis man blot køber for en enkelt gang uden at ville oprette sig som kunde i systemet er prisen endda højere. Du nævner så forskellige ting omkring priser, hvilket jeg bliver forundret over. Hvor har du dog den ekspertviden fra? Jeg er bestemt heller ikke enig med dig, for det første er prisen bestemt af firmaet og så er der ingen forskel på om den købes direkte hos firmaet eller igennem venners venners venners brors kærestes onkel. Det samme kan bestemt ikke sige om varerne i Brugsen.

Sandsynligvis…. Her undlader jeg simpelthen at komme med de store kommentarer, men hvad grundlag har du for at udtale dig? Hvad er dit produktkendskab, hvad er dit kendskab til markedet og hvad er kendskabet til produktionspris kontra slutpris? At snakke stærkt reduceret pris er jo ren gætteri uden fornuft (udfra dit manglende kendskab). Nu får jeg sikkert på punklen af de forskellige skeptikere som ikke kan forstå at man svarer igen som MLM’er, men det må jeg jo bare finde mig i når jeg ”angriber” dig for manglende viden.

 Din fiktive historie, er da ganske fin, men ikke realistisk i min forretning. Der er ingen garantier og jeg kender ingen MLM’ere der ønsker en fremgangsmåde som du nævner. Nej folk skal ikke bare selv google det, og i øvrigt kigge på en hjemmeside.

Skal jeg beskrive det kort så hedder det:

1.     Dialog via telefon eller face to face

2.     Gennemgang af forretningskoncept

3.     Såfremt koncept er interessant, så en gennemgang af produkterne.

Dette er hovedtræk, der er selvfølgelig også andre punkter som bliver berørt i processen.

Om jeg kan se forskellen, selvfølgelig og jo jeg ville da absolut være meget skeptisk overfor John A, men omvendt så ville jeg da også være skeptisk overfor Jane, og det mulige marked der er for hende.

 Mht. Antioxidanter, så var det faktisk ikke Chang jeg henviste til, er fuldstændig klar over at alle der arbejder for firmaet har en ”forkærlighed” for firmaet, men at alle der udtaler sig ligefrem skal have en økonomisk fordel…. Undtagen at de siger noget negativt….

Hvad med traditionel virksomhed, hvornår tror du på de ting der kommer frem her? Ser man helt bort fra MLM og snakker om eksperter, så findes der en lang række eksperter som ikke er enige med de offentlige danske styrelser, f.eks. Vitalrådet.

 Du nævner en gammel sag, ja det er rigtigt der har været lidt sager, som bl.a. handlede om manglende dokumentation, nu er det før min tid, så jeg skal ikke lægge hovedet på blokken, men bøden var som sagt for manglende dokumentation.

 Jeg tror der er mange nye MLM’ere som tror de kan finde Amino’er som du siger, men syntes til gengæld der er meget få etablerede som er herinde, og derfor ser man også lidt dårlige forsøg på at lokke.

Det er muligt andre ser på pengene, men jeg mener absolut produkterne er ekstremt vigtige, da rene kunder er et must.

 I øvrigt tak for rosen, for mig er det vigtigt at forretningen bliver seriøs og at få så meget information ud til folk.  Bliver det useriøst og ”hurtige penge” så bliver det en lang sej kamp, fordi folk falder fra som fluer og så er det netop som mange beskriver herinde (af skeptikerne).

Og sjovt nok når du nævner overfladisk, så syntes jeg tværtimod at jeg forsøger at få så meget og så dybt information ud til folk, men ofte ser jeg folk træffe beslutninger inden der reelt er givet info. Faktisk lidt a la ” hvad jeg ikke kender til kan jeg ikke savne”.

Normal.dotm 0 0 1 901 3968 Media Online ApS 94 39 6312 12.0 0 false 18 pt 18 pt 0 0 false false false

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:

Puha, det var en lang omgang du fik skudt af sted der. Måtte lige trække den til i dag med at svare.

Jo tak. og lige over. Det ligner en lille maraton, og ingen af os har sandsynligvis rykket os en milimeter bagefter Smile

Martin Slot:

Jeg skal ikke kunne sige hvor mange der har succes i MLM, det er sjovt du siger ”har fejlet”, jeg mener nærmere at folk vel reelt har opgivet.

Og skal man sammenligne med traditionel virksomhed, hvor lang tid har man så givet sin MLM forretning?

Jeg mener lige præcis at man ikke kan sammenligne med traditionel virksomhed, da jeg føler mig overbevist om at det er de færreste der har sagt til sig selv at de vil være i MLM, men tværtimod er blevet overtalt til det af en der har en økonomisk interesse i at få dem under sig. Og som nævnt: I det mindste for det faste månedlige beløb det kaster af sig. Og her ligger den store forskel.

Martin Slot:
Problemet med folk der starter i MLM ofte forventer hurtige resultater.

Ja, og hvorfor gør de det? Det må primært  skyldes dårlig rådgivning fra dem der skal tjene penge på dem, og sekundært fordi flere der takker ja til dette tilbud også ville skide i bukserne af lykke, hvis de modtager et Nigeriabrev. 

Martin Slot:
At love folk guld og grønne skove er i mine øjne mega idiotisk, og det er absolut ikke noget der er tilfældet i hverken opad eller nedad i min forretning. Men det er sket ofte i MLM branchen tidligere og ses i enkelte tilfælde stadig (sjovt nok er det de firmaer hvor produktet er fuldstændig gemt af vejen til efter man har investeret, det er absolut ikke noget jeg anbefaler, tværtimod).

Jeg springer den del over, hvor du forsvarer dig selv. Jeg er sikker på at du har ret, hvilket jeg har givet udtryk for tidligere. Mine betragninger er mere generelle, og så er der i mine øjne enkelte der skiller sig positivt ud.

http://www.amino.dk/forums/t/87011.aspx er et godt eksempel på, at de typer jeg omtaler, stadig er derude.

http://www.amino.dk/forums/t/85485.aspx et mere, staidg ingen produktinfo

http://www.amino.dk/forums/t/85773.aspx Endnu en Nu Skin. Ikke rigtig noget om produktet. Men her står dog også beskrevet hvad jobbet går ud på: "Din opgave vil være at samle et team som også vil arbejde der som distributør osv. og på den måde vil du opbygge din egen forretning og self. at anbefale produkter til andre.. " Altså produktet har som maksimum anden prioritet. Og det er nok oven i købet højt sat.

http://www.amino.dk/forums/t/85594.aspx?PageIndex=1 et andet godt eksempel. Hvad var det produktet hed, og er det noget man indtager eller smører på kroppen?

http://www.amino.dk/forums/t/83023.aspx  Produktet hedder Shine-Club, eller også er det firmaet? Men du skal arbejde nogle få timer om ugen, og mange lever allerede af det i Norge og herhjemme..

http://www.amino.dk/forums/t/60336.aspx Kender i dette? Det gjorde trådstarteren så tilsyneladende selv..

Disse var bare et par eksempler på første side i MLM kategorien. Noget at sige til at man er skeptisk, eller i mit tilfælde bibeholder sin skepsis?

Martin Slot:
Ja jeg tjener penge på kunder køber, om det er kunders kunders kunders kunders

Igen sorterer jeg en del fra. Men min pointe er, at det er korrekt at prisen er den samme uanset hvor du køber. At der så ovenikøbet er nogen der må give ekstra, kunne tilskrives det faktum at man nok hellere vil have forhandlere end egentlige kunder. Men jeg fastholder stadig at slutprisen e baseret på at der er x antal led der skal have del af kagen. Jeg har ingen ekspertividen på området, men det synes jeg er ganske indlysende. Ellers kan forretningen jo ikke hænge sammen.

Martin Slot:

Om jeg kan se forskellen, selvfølgelig og jo jeg ville da absolut være meget skeptisk overfor John A, men omvendt så ville jeg da også være skeptisk overfor Jane, og det mulige marked der er for hende.

Fair nok med Jane. Måske skulle hun lave økologisk børnetæj istedet, for at gøre det mere sammenlgligt :o) John synes jeg vi har været omkring i ovenstående links.

Martin Slot:

Hvad med traditionel virksomhed, hvornår tror du på de ting der kommer frem her? Ser man helt bort fra MLM og snakker om eksperter, så findes der en lang række eksperter som ikke er enige med de offentlige danske styrelser, f.eks. Vitalrådet.

Generelt er jeg meget skeptisk overfor "eksperter", da det ikke er sjældent at de har en skjult dagsorden. Om ikke andet så at retfærddiggøre at de skal beholde deres job.

Martin Slot:

Og sjovt nok når du nævner overfladisk, så syntes jeg tværtimod at jeg forsøger at få så meget og så dybt information ud til folk, men ofte ser jeg folk træffe beslutninger inden der reelt er givet info. Faktisk lidt a la ” hvad jeg ikke kender til kan jeg ikke savne”.

Vi har flere gange været inde på hvad jmit indtryk er af dig, så det vil jeg ikke gå dybere ind i. Jeg skal jo helst ikke beskyldes for at være for flink over for en af de der MLM'ere :o)

Men pointen er, at de fleste netværkere (der har vi allerede nærmet os hinanden lidt..) jeg ser, er lige præcis den slag der er med til at give jer et dårligt ry. Og dermed står jeg stadig tilbage med det indtryk, at de er i absolut overtal. Hvis I kunne skille dem fra ville I nok stå lidt stærkere, men det er selvfølgelig ikke muligt. Indtil da, er MLM for mig stadig mere scam, end det er egentlig forretning. Men en ting er fælles for jer alle: Der skal ikke meget kritik til, for I er i forsvarsposition og halvvejs oppe i det røde felt :o)

Og så lidt sjov fra MLM kategorien: "De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "MLM (Multi-level Marketing, Network Marketing)":

Nicolaj er øverst, og jeg ligger på en flot 5. plads..

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igang

Der er helt sikkert flere grunde til at nogle forventer hurtige resultater, og det er ikke kun dårlig rådgivning. Jeg har set eksempler på folk der har troet de var verdensmestre, og selvom rådgiveren snakkede om at det var hårdt arbejde, så sad ”mesteren” med en masse gode ideer så det var da kun et spørgsmål om kort tid.

Mht. De forskellige tråde, så kan jeg ikke svare for de folk der arbejder med andre ting end Nu Skin – har været inde i enkelte tråde med kommentarer.

De Nu Skin tråde du henviser til, der er det ikke fordi produkterne ikke er vigtige, men det minder i bund og grund om reklamer, det er forretningsmuligheden/konceptet der i første omgang markedsføres, det handler kort sagt om man kunne have interesse i at arbejde med network marketing. Det betyder ikke at produktet ikke er vigtigt, men gøres produktet vigtigere end koncept i første dialog, så får mange ikke de nødvendige oplysninger.  Konceptet ville jo ikke være anderledes hvis det f.eks. var Apple eller Dell, men mange mænd ville måske lytte lidt mere fordi kropspleje er jo feminint.

Man kan se den ene trådstarter er totalt grøn, og jeg er helt sikker på at hans ”rådgiver” ikke har været inde over inden han oprettede sin tråd. Det er måske en trådstarter som troede han havde en genial ide, som i stedet gav ham et hak i tuden.

Mht. Priserne, jamen så er vi da ikke enige, og det nytter jo ikke meget at diskutere noget hvor viden ikke er på plads. For jeg mener at din holdning bygger 100% på gætteri og din skeptik. Ved du hvor mange procent Clinique f.eks. sælges til kontra deres produktionspris? Ja jeg er sådan set overbevist om at priserne ville være højere hvis Nu Skin brugte traditionelle metoder, og det er da en tro jeg har haft da jeg ”kun” var kunde.

Og du er helt forkert på den når du siger firmaet hellere vil have forhandlere. Alle kan købe som rabat kunde uden at skulle blive forhandlere. Alle!

For mig handler det så sandelig om produkterne, men produktet er ikke afgørende for om man kan lide et forretningskoncept. Man kan sagtens syntes om koncept, men ikke have lyst til at arbejde med de produkter Nu Skin har, og man kan sagtens syntes om produkterne uden at ville arbejde med koncept.

Produktet er ikke vigtigt for at fortælle om konceptet, men produktet er vigtigt når konceptet er blevet fortalt. (det er egentlig meget nemmere at forklare telefonisk eller ansigt til ansigt, så jeg beklager hvis det ikke lykkedes på skrift).

Eksperter, tja så er der jo ingen grund til at snakke mere om dem, hvem stoler du så på når du skal vælge noget nyt?

Arhh jeg vil nu ikke sige jeg er oppe i det røde felt, langt fra selvom jeg har temperament J men jeg tror da de fleste ville komme i forsvarsposition hvis ens arbejdsområde blev kritiseret fra folk uden nødvendig kendskab.

De flinkeste Amino’ere….Nicolaj hjælper jo også folk der er inde på MLM kategorien.

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig godt indlæg Martin.

Det er lige før det kan bruges på alle seriøse mlm firmaer, bare ved at skifte navnet ud. Jeg kan især godt lide den hvor reklamen er rettet mod forhandlere. Det er jo heller ikke unormalt at have en anden reklame, som har fokus på produktet.

Hvis Vestas søger en sælger, fortæller de kort om at det er vindmøller det handler om, men der er ikke nogen som stiller spørgsmål og gear type og hvilken maling møllerne er malet med. Det er først langt senere der er brug for disse oplysninger.

Hilsen

Keld

---------------------------------------------------------

BerryEN A new way of thinking - a new way of marketing

 

http://www.keld-jensen.myberryen.com/dk

Side 28 ud af 31 (304 indlæg)