Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør jeg forkert? og hvordan får jeg betaling for mit arbejde.

Side 2 ud af 6 (56 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel.

Du gør ikke noget forkert, tværtimod. Du kræver ingen betaling før end du har tilført virksomheden værdi for pengene.

det er din kunde der gør det forkert. Meget umoralsk forkert.

Men desværre så er der for mange der ikke har moral og handler fuldstændig uden hæmninger.

tværimod tror jeg de sidder og griner af dig, desværre.

Vi skal blive bedre til at læse folk inden vi påtager os arbejde for dem.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1 

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Slap af hvor træls. Det lyder som om Niller har fået en skideballe af "Johnny", efter at have fortalt om prisen dagen efter. Du kan overveje at optage telefonsamtaler hvor du indgår aftaler med kunder. En mundtlig aftale er lige så god som en skriftlig, bare ofte sværere at dokumentere - og så længe du selv deltager i samtalen er der ikke noget juridisk problem i at optage den.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Stop engang.

Firmaet hæfter. Det er ikke din opgave at checke om Niller har bemyndigelse af chefen til at bestille noget som helst. Niller er ansat, har lukket dig ind, givet adgang til serverne. Ingen chef vil i sidste ende kunne forklare sig ud af det her.

Du kunne ikke have gjort noget anderledens. Der findes psykopat-typer helt uden moral og vi har også arbejdet for den slags. 

Lige i denne sag er det så groft, at jeg ville overveje at stævne dem (start ikke på en symbolsk inkassoprocedure mod folk, der tydeligvis med overlæg får dig til at arbejde og derefter opfinder en konflikt, så de ikke behøver betale), så kan vi andre også følge med. Det skal du naturligvis kun gøre, hvis du gider at følge den til dørs og statuere et eksempel. Måske en Amino-advokat vil køre den som no-cure no-pay.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Det er sådan at en arbejdsgiver, hæfter for alt hvad en medarbejder bestiller og øddelægger, i firma navnet.

Men det kræver vel at jeg kan dokumentere at Niller var ansat? Og hvad nu hvis han faktisk ikke er ansat, men blot "hjælper til" ... som er rimelig normal praksis indenfor game-hosting branchen.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Mikkelsen, Nr1:

Du gør ikke noget forkert, tværtimod. Du kræver ingen betaling før end du har tilført virksomheden værdi for pengene.

det er din kunde der gør det forkert. Meget umoralsk forkert.

Mange tak ... det er rart at blive bekræftet i at det er mig der ikke er underlig :)

Anders Mikkelsen, Nr1:

Vi skal blive bedre til at læse folk inden vi påtager os arbejde for dem.

Jeg syntes faktisk jeg er blevet rigtig god til det ... når folk virker urimelige, eller virker til ikke at have styr på tingene så fremlægger jeg en skarp kontrakt som de for det meste afviser og kalder mig sindsyg el. lign. Med andre ord siger jeg nej til mange opgaver netop i forsøget på at undgå useriøse kunder.

Men åbenbart ikke nok :-/

Jeg er også bare bange for at skræmme legitime kunder væk ved at være for "juridisk" strikt.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Søndergård:

Du kan overveje at optage telefonsamtaler hvor du indgår aftaler med kunder. En mundtlig aftale er lige så god som en skriftlig,

Det er jeg klar over ... og desværre så kan jeg ikke få et program til min IPhone der automatisk optager alle samtaler ... i så fald brugte jeg det. Jeg ved man kan til Android, hvis nogen kender en løsning der virker på IPhone vil jeg meget gerne høre det :o)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er netop problemet.

Men efter som, du selv skrev at ejeren af firmaet har udtalt at personen ikke havde bemyndigelse til at bestille eksterne leverandører, så ved giver han jo indirekte at personen er ansat.

Men det er også derfor at jeg som mit første indlæg sagde at en politi anmeldse er på sin plads. Ellers vil du miste en formue i advokat bistand, da de skal søge indsigt ved skat om personen er ansat osv.

/Kenneth

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Lige i denne sag er det så groft, at jeg ville overveje at stævne dem, så kan vi andre også følge med. Det skal du naturligvis kun gøre, hvis du gider at følge den til dørs og statuere et eksempel. Måske en Amino-advokat vil køre den som no-cure no-pay.

Jeg må indrømme at jeg stærkt overvejede at ringe til min advokat og bede dem hive <biiip> i retten ... sagen er bare at beløbet er så lavt at de kan få lov at repræsentere sig selv, så det koster dem reelt intet og jeg ved ikke om jeg overhovedet har en chance når jeg ikke har nogen kontrakt på arbejdet.

En no-cure no-pay advokat ville være genialt ... meeen der er sku nok for langt imellem dem desværre til at jeg lige falder over en :)

Fra Århus
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
Da klokken runder midnat siger jeg at jeg ikke kan arbejde mere, og tilbyder at lave resten hjemmefra dagen efter.

Har du stadig adgang til serverne? Hvis de nægter at betale for udført arbejde er det vel kun fair at de får en lærestreg og du laver alle ændringer tilbage igen? Big Smile

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Joen P. Olsen:

Har du stadig adgang til serverne? Hvis de nægter at betale for udført arbejde er det vel kun fair at de får en lærestreg og du laver alle ændringer tilbage igen? Big Smile

Jeg har fuld adgang til alt ... et par kommandoer og deres virksomhed ligger i ruiner, hvilket ville være dybt dobbeltmoralsk, for slet ikke at sige ulovligt. Det kunne jeg aldrig finde på.

Side 2 ud af 6 (56 indlæg)