Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det ærligste danske MLM-program nogensinde!

Side 8 ud af 12 (112 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 23:09 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Petersen:

Hej igen.

I network marketing eller mlm skal der penge til for at fodre netværket. Disse penge bliver normalvis fordelt således:

Firmaet beholder 50% og 50% går til distributører. I jeres tilfælde er det lidt anderledes, da samtlige penge der kommer ind i netværket bliver udbetalt til dem, som driver netværket frem. Resten går til administration og til at støtte forskellige projekter.

I en traditionel mlm forretning skabes omsætningen primært ved følgende:

1. Nye forhandlere/networkere som kommer ind i forretningen

2. Forbrug af produkter i netværket. Altså forhandlere som bruger produkterne selv.

3. Salg til kunder enten via preferred customer program eller reelt videresalg af indkøbte varer

For at mlm skal være lovligt, må gruppe 1 ikke overstige 50% af den totale omsætning i netværket. Altså må den primære omsætning i selve netværket ikke komme fra rekruttering af nye forhandlere. 

Spørgsmålet kunne også lyde: Kan jeg som formidler af jeres produkter tjene penge fra netværket, hvis al rekruttering af nye forhandlere stoppede i morgen? 

Hilsen

Anders

Hvad er det for en lov du hentyder til mht til de 50%?

Jeg har læst på http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/mlm

Det er fra 2004 og mangler måske opdateringer, er der blevet tilføjet noget med 50% siden?

Så vidt jeg har forstået er lovligheden en vurdering fra sag til sag ud fra gældende regler.

I linket står blandt andet omkring ulovlige pyramidespil:

Ifølge lov om offentlige indsamlinger og pyramidespil, skal der ved pyramidespil forstås pyramidisk opbyggede arrangementer, hvor:

  • deltagelse kræver indskud af penge eller andre økonomiske værdier
  • deltagerne stilles mulighed for økonomisk vinding i udsigt og
  • en sådan vinding hovedsagelig hidrører fra indskud fra deltagere, der efterhånden indtræder i arrangementet.

Der er altså tale om et arrangement, hvor der sker indskud af kapital, som bevæger sig fra bunden af pyramiden mod toppen, mens der ikke - eller kun i mindre omfang - skabes en omsætning fra salg af varer eller tjenesteydelser. Den vigtigste omsætning består således af salg af "forhandlerrettigheder" og fordeling af "medlemsbonus", og deltagerne opnår derfor først en økonomisk gevinst, når de hverver nye deltagere.

/Thomas

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 23:18 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas.

Du har selv givet svaret, og et selskab kategoriseres netop som "pyramide" hvis...

  • en sådan vinding hovedsagelig hidrører fra indskud fra deltagere, der efterhånden indtræder i arrangementet.

Der er altså tale om et arrangement, hvor der sker indskud af kapital, som bevæger sig fra bunden af pyramiden mod toppen, mens der ikke - eller kun i mindre omfang - skabes en omsætning fra salg af varer eller tjenesteydelser. Den vigtigste omsætning består således af salg af "forhandlerrettigheder" og fordeling af "medlemsbonus", og deltagerne opnår derfor først en økonomisk gevinst, når de hverver nye deltagere.

Altså må den hovedsagelige omsætning ikke komme fra indskud fra- eller salg til nye forhandlere.
Det SKAL være muligt at tjene penge, selvom der ikke komme nye forhandlere ind længere ned i pyramiden.
Hilsen
Anders

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Nov 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 03:18 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Anders Petersen:

Spørgsmålet kunne også lyde: Kan jeg som formidler af jeres produkter tjene penge fra netværket, hvis al rekruttering af nye forhandlere stoppede i morgen? 

Det var klart formuleret så selv jeg forstår det - og svaret er for nuværende nej. Det er jo meningen at støttepuljerne SKAL stoppe, for betalende medlemmer, efterhånden som de fyldes op. Jeg vil dog åbne op for annoncecentrene i de enkelte støttepuljer fra i morgen - og gøre svaret til et ja!
 
Det var ellers et område jeg ville vente lidt med, grundet den lave trafik der er i opstartsfasen - men som du gør opmærksom på, er det en gråzone. Hvor vi bestemt ikke agter at befinde os.
 
Planen med annoncecentre i støttepuljerne er indtægter til medlemmerne for de annoncer deres henvisninger køber. Hvilket du kan læse mere om, i de enkelte støttepuljer efterhånden som jeg åbner annoncecentre i dem. Du kan få et sneakpeek ved at tilmelde dig vores "overall" AnnonceCenter på - http://pengetilfilm.com - det er gratis og du får samtidig 6x1.000 banner-visninger foræret ved tilmelding.
 
Du tænker så nok på hvad der så sker med annonce-delen af konceptet, når puljen lukker for betalende medlemmer. Den forsætter med endnu større styrke, for nu fordeles den procentdel af annonceindtægterne, der ellers tilfaldt projektet, til leddene hos medlemmerne.
 
Der vil fortsat være incitament for at klikke på reklamer for at tjene points og der vil løbende blive lagt nyheder om projektets fremskridt, filmmateriale i form af fraklip og trailers i medlemsrummet.
 
I nogle tilfælde vil det være muligt at købe filmene som download - også i forkøb - med fortjeneste til medlemmerne fra deres henvisninger - men meget mere om dét, meget snart!
 
Mht. til de 50% du referer til, mener vi ikke det er noget større problem, da produktplacering er integreret i filmprojektet og vi forventer andelen af støtte herfra langt vil overstige 50% af det samlede budget. Men det må jo bero på en fortolkning af lovgivningen.
 
For at fjerne den sidste rest af tvivl om lovligheden af vores koncept, vil jeg påpege, at det er gratis at tilmelde sig og man ikke behøver, at købe noget som helst selv, for at tjene penge - og her er det vel også værd at bemærke, at vi ingen steder lokker med uhyrlige summer i  fortjenste - tværtimod. Det værste der kan ske, er at du bruger kr. 60 på at støtte dansk film.
 
Hilsen
Pierre
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Nov 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 03:43 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Tak for indlæget - så fik vi lidt lovgivning med i tråden også.

Hilsen

Pierre

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 07:40 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SkjultReklame.dk:
For at fjerne den sidste rest af tvivl om lovligheden af vores koncept, vil jeg påpege, at det er gratis at tilmelde sig og man ikke behøver, at købe noget som helst selv, for at tjene penge - og her er det vel også værd at bemærke, at vi ingen steder lokker med uhyrlige summer i  fortjenste - tværtimod. Det værste der kan ske, er at du bruger kr. 60 på at støtte dansk film.

Når nu det værste der kan ske er at man "kun" mister kr. 60,- - hvorfor så ikke bonge beløbet op til 6.000 så der virkelig kommer kugler i kassen - man er jo på forhånd gjort bekendt med at "netværket" ikke fortsætter - og så kan man jo ligeså godt give nogle seriøse støttekroner ;-)

Mener: Det er jo en gambling at involvere sig med indtjening for øje, hvis man ikke helt præcis ved hvor systemet lukker - som du jo tydeligt angiver vil ske...

 

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Nov 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 13:43 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lasse
Lasse Burholt:

SkjultReklame.dk:
For at fjerne den sidste rest af tvivl om lovligheden af vores koncept, vil jeg påpege, at det er gratis at tilmelde sig og man ikke behøver, at købe noget som helst selv, for at tjene penge - og her er det vel også værd at bemærke, at vi ingen steder lokker med uhyrlige summer i  fortjenste - tværtimod. Det værste der kan ske, er at du bruger kr. 60 på at støtte dansk film.

Når nu det værste der kan ske er at man "kun" mister kr. 60,- - hvorfor så ikke bonge beløbet op til 6.000 så der virkelig kommer kugler i kassen - man er jo på forhånd gjort bekendt med at "netværket" ikke fortsætter - og så kan man jo ligeså godt give nogle seriøse støttekroner ;-)

Mener: Det er jo en gambling at involvere sig med indtjening for øje, hvis man ikke helt præcis ved hvor systemet lukker - som du jo tydeligt angiver vil ske...

Lasse

 
Du skal da være velkommen til at smide kr. 6.000, men så skal du bruge donate-knappen på forsiden, ingen grund til at du tilmelder og logger ind... Medmindre du holder af danske filmproduktioner og vil følge med i tilblivelsen - og så "mister" du jo ikke pengene - du kan stolt sige, at du er med til at støtte Dansk Film og får dit navn med i rulleteksten ;-)
 
Jeg kan ikke lige se hvor jeg "tydeligt angiver" at "systemet" lukker???
 
Hvis du med "systemet" mener de enkelte støttepuljer, må jeg jo så lige korrigere dig...
 
Ingen af støttepuljerne lukker! Men når det budget, der er angivet i de enkelte støttepuljer er opnået, stopper vi for nye "betalene medlemmer" - alt andet lige, er støttepuljerne oprettet for at finansiere filmprojekterne - ikke for at profitere på dem.
 
Når en støttepulje stopper for nye betalene medlemmer, er der stadig mulighed for at opnå indtjening - dels i form af annoncesalg og i nogle tilfælde i form af salg af den færdige filmproduktion. Hertil skal det bemærkes, at "betalene medlemmer" får dobbelt så meget i provision som "gratis medlemmer".
 
På forsiden til de enkelte støttepuljer, kan du se budget-målet og hvor meget der er indsamlet til dato - og det er jo her, du beslutter, om du vil støtte filmprojektet.
 
For Talentpuljen er det så lidt anderledes - der stopper vi aldrig for nye betalene medlemmer.
 
Hilsen
Pierre
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:30 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

SkjultReklame.dk:
Hej Lasse
Lasse Burholt:

SkjultReklame.dk:
For at fjerne den sidste rest af tvivl om lovligheden af vores koncept, vil jeg påpege, at det er gratis at tilmelde sig og man ikke behøver, at købe noget som helst selv, for at tjene penge - og her er det vel også værd at bemærke, at vi ingen steder lokker med uhyrlige summer i  fortjenste - tværtimod. Det værste der kan ske, er at du bruger kr. 60 på at støtte dansk film.

Når nu det værste der kan ske er at man "kun" mister kr. 60,- - hvorfor så ikke bonge beløbet op til 6.000 så der virkelig kommer kugler i kassen - man er jo på forhånd gjort bekendt med at "netværket" ikke fortsætter - og så kan man jo ligeså godt give nogle seriøse støttekroner ;-)

Mener: Det er jo en gambling at involvere sig med indtjening for øje, hvis man ikke helt præcis ved hvor systemet lukker - som du jo tydeligt angiver vil ske...

Lasse

 
Du skal da være velkommen til at smide kr. 6.000, men så skal du bruge donate-knappen på forsiden, ingen grund til at du tilmelder og logger ind... Medmindre du holder af danske filmproduktioner og vil følge med i tilblivelsen - og så "mister" du jo ikke pengene - du kan stolt sige, at du er med til at støtte Dansk Film og får dit navn med i rulleteksten ;-)
 
Jeg kan ikke lige se hvor jeg "tydeligt angiver" at "systemet" lukker???
 
Hvis du med "systemet" mener de enkelte støttepuljer, må jeg jo så lige korrigere dig...
 
Ingen af støttepuljerne lukker! Men når det budget, der er angivet i de enkelte støttepuljer er opnået, stopper vi for nye "betalene medlemmer" - alt andet lige, er støttepuljerne oprettet for at finansiere filmprojekterne - ikke for at profitere på dem.
 
Når en støttepulje stopper for nye betalene medlemmer, er der stadig mulighed for at opnå indtjening - dels i form af annoncesalg og i nogle tilfælde i form af salg af den færdige filmproduktion. Hertil skal det bemærkes, at "betalene medlemmer" får dobbelt så meget i provision som "gratis medlemmer".
 
På forsiden til de enkelte støttepuljer, kan du se budget-målet og hvor meget der er indsamlet til dato - og det er jo her, du beslutter, om du vil støtte filmprojektet.
 
For Talentpuljen er det så lidt anderledes - der stopper vi aldrig for nye betalene medlemmer.
 
Hilsen
Pierre

 

Derved vil de sige det er de små betalende medlemmer betaler så de store får større overskud , derved kan du f.eks. gå ind og støtte pulje sig du har  givet dette beløb derved tage den største del af overskue selv, jeg kan ikke gennemskue konceptet ligesom de andre .

Derved gjort konceptet alt for besværligt at forstå så de fleste hopper fra .

Alt for meget der gør  man bliver rundtosset på siden gør det mere enkle at forstå ellers vil de fleste tro du snyder folk dem der kigger på siden .

Har ej forstået alt på siden har prøvet i tråden at få svar med forstod ikke alt og tvivler mange forstår ellers ville der ikke komme spørgsmål fra andre oveni , som heller ikke forstår det

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:24 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

SkjultReklame.dk:

Mikael christiansen:

SkjultReklame.dk har udviklet det STÆRKESTE, ÆRLIGESTE og mest FAIR danske MLM-program nogensinde - se her -

 

Det er skam ikke, fordi vi ikke lytter til kritikken - den er væk nu!

Hilsen Pierre

I hvert fald lytter de lidt til kritik , kunne se en MLM synes ikke det var godt jeg skrev dette skulle fjernes , med sådan er vi forskellige i hvert fald synes jeg det er godt det blev fjernet da siden virker meget mere seriøst nu .

Grunden jeg kan se han er uenig med mig dette skulle fjernes er han gav mig minus, derved givet sin mening til kende at det ikke var godt det blev fjernet på siden

Hvorfor ikke give mig feedback hvorfor du synes det er forkert det blev fjernet vil meget gerne lære og forstå alle indenfor MLM , en debat lære jeg en del mere ad end du giver dette minus

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 13:41 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

SkjultReklame.dk:

Ingen af støttepuljerne lukker! Men når det budget, der er angivet i de enkelte støttepuljer er opnået, stopper vi for nye "betalene medlemmer" - alt andet lige, er støttepuljerne oprettet for at finansiere filmprojekterne - ikke for at profitere på dem.
 
Når en støttepulje stopper for nye betalene medlemmer, er der stadig mulighed for at opnå indtjening - dels i form af annoncesalg og i nogle tilfælde i form af salg af den færdige filmproduktion. Hertil skal det bemærkes, at "betalene medlemmer" får dobbelt så meget i provision som "gratis medlemmer".
 
På forsiden til de enkelte støttepuljer, kan du se budget-målet og hvor meget der er indsamlet til dato - og det er jo her, du beslutter, om du vil støtte filmprojektet.
 
For Talentpuljen er det så lidt anderledes - der stopper vi aldrig for nye betalene medlemmer.

Fred være med det - og god vind med dit projekt, Pierre - jeg kan bare ikke se ideen - jo, for dig, for et filmprojekt - men kan ikke se ideen som en indtjeningsmulighed for mig som repræsentant eller konsulent... formidler om du vil.

Er vi enige om at der aldrig kan blive tale om indtjening hvis det er gratis at signe op for at tjene penge... og man så render ind i en strøm af gratis der signer gratis der signer gratis....

Ja, du behøver ikke besvare eller argumentere på den.

Igen - god vind....

 

Mvh.

Lasse 

 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:30 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

SkjultReklame.dk:

Mikael christiansen:

SkjultReklame.dk har udviklet det STÆRKESTE, ÆRLIGESTE og mest FAIR danske MLM-program nogensinde - se her -

 

Det er skam ikke, fordi vi ikke lytter til kritikken - den er væk nu!

Hilsen Pierre

 

I hvert fald lytter de lidt til kritik , kunne se en MLM synes ikke det var godt jeg skrev dette skulle fjernes , med sådan er vi forskellige i hvert fald synes jeg det er godt det blev fjernet da siden virker meget mere seriøst nu .

Grunden jeg kan se han er uenig med mig dette skulle fjernes er han gav mig minus, derved givet sin mening til kende at det ikke var godt det blev fjernet på siden

Hvorfor ikke give mig feedback hvorfor du synes det er forkert det blev fjernet vil meget gerne lære og forstå alle indenfor MLM , en debat lære jeg en del mere ad end du giver dette minus

 

Har fået svar over PM nu det var nogle andre tråden med skulle bare have et minus grundet en gamle debat tråd , altså ikke dette her , med selvfølgelige har denne person der gav dette minus selvfølgelige sagt det råd jeg gav at fjerne dette her nedenstående, er forkert det blev fjernet

dog er glad for det er fjernet

SkjultReklame.dk har udviklet det STÆRKESTE, ÆRLIGESTE og mest FAIR danske MLM-program nogensinde - se her -

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 8 ud af 12 (112 indlæg)