Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fagforening er ved at lave en "Vejlegården" på os...

Side 14 ud af 28 (272 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Kurt Hansen:

Maj-Britt Svane:
hvorfor fanden skulle, Jesper melde sig ind i en arbejdsgiver klub, for at drive sin forretning, det er noget du gør når der er rigtig mange penge I overskud.
Det bør han fordi sådan er forholdene i Danmark. Kan han ikke acceptere disse forhold, må han flytte udenlands.
Maj-Britt Svane:
det er noget du gør når der er rigtig mange penge I overskud.
Ventede du også med at tegne en brandforsikring på dit hus, indtil du havde overskud i økonomien?

Det var dog noget af det mest debilt sjofle udfald.

Det er jo netop IKKE reglerne at man skal være med til at støtte dette fortidslevn der kaldes fagforeninger eller arbejdsgiverorganisationer. Samtlige vore regeringer i de sidste 40 år med undtagelse af Lars Løkkes og Poul Schlütters har undermineret dansk økonomi og konkurrenceevne. Ankers dødspatrulje var hovedsynderen, men resten har været for vattede til at gøre det rigtige.

Danmark er i en international kamp om konkurrenceevne og de idiotiske udfald mod polske arbejder mv. er groteske krampetrækninger. Når DF, S, R, SF, EL taler om den frygtelige løndumpning så gør de et fantastisk arbejde for at drive inflationen i Danmark op og sende industrijob ud af landet.

Det er hvad fagforeninger gør, medens arbejdsgiverorganuisationerne er en tis i bukserne midlertidig løsning.  Fanden skulle stå i at støtte noget så tåbeligt.

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Det var dog noget af det mest debilt sjofle udfald.
Jamen det skal du have lov til at mene.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kurt Hansen:

Fru Hartmann:
Og her går jeg og bilder mig ind at det er et frit land vi lever i.
"Frihed" er noget opreklameret lort. mange iværksættere/selvstændige opfatter dette ultimativt: Ingen skal diktere mig noget som helst!

Kan du ikke lide lugten i bageriet, så skrid! Sådan er min holdning!

Fru Hartmann:
Og sammenligningen med en brandforsikring er da helt ude i hampen.
Igen en af disse meningsløse tilkendegivelser. Læs dog, i det mindste, i hvilken sammenhæng jeg skrev det.

Og må jeg så bede om respekt for et slut-prut?

For det første står det dig frit for at undlade at besvare flere indlæg - i al respekt

For det andet så er dine sammenligninger tåbelige, mener jeg!

For det tredie så er det ikke et spørgsmål om at skulle dikteres noget eller ej, men stadig et spørgsmål OM vi faktisk har den fri ret til selv at vælge om vi vil være medlemmer i div. foreninger, som vi ikke føler os hverken velkommen eller tilpasse i.

Hvis du mener at frihed er noget opreklameret lort, så flyt til Nordkorea - der vil du sikkert trives bedre end her.

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:
For det tredie så er det ikke et spørgsmål om at skulle dikteres noget eller ej, men stadig et spørgsmål OM vi faktisk har den fri ret til selv at vælge om vi vil være medlemmer i div. foreninger, som vi ikke føler os hverken velkommen eller tilpasse i.
Du har det frie valg. Glem det med ret; det kan du ikke betale regninger med!

Tilmeldt 19. Sep 12
Indlæg ialt: 12
Fra  Lowcarbstore.dk Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kurt Hansen:
Ventede du også med at tegne en brandforsikring på dit hus, indtil du havde overskud i økonomien?

Da jeg købte hus, blev jeg ikke ringet op af et tilfældigt forsikringsfirma, der truede med, at hvis jeg ikke købte deres forsikring ville de "lukke for vand og varme" hvis du forstår hvad jeg mener:0) Jeg mistede heller ikke mit frie valg, fordi netop det firma kontaktede mig først og jeg derfor ikke måtte være kunde hos andre forsikringsfirmaer. For at køre metaforen videre, så kunne jeg ikke drømme om at bo i et hus uden forsikringer, men jeg vil gerne have fri vilje til at vælge det firma jeg vil være kunde hos. I mit tilfælde hvor jeg købte hus, havde jeg brug for en billig forsikring, det var det jeg på det tidspunkt havde råd til. Nu har jeg penge til en bedre forsiking, men jeg har selv valgt det.

Bare en tanke...

Jesper - jeg ønsker dig al held og lykke i fremtiden. Jeg håber du "får lov til" at være medlem hos den fagforening der passer til din branche og ikke skal tvinges til at være medlem hos den forening der kontaktede dig først, med et noget ubehageligt brev, synes jeg!

I må alle have en rigtig fortsat god dag.

vh Rikke

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,7 stjerner givet af 6 person

Fru Hartmann:
men stadig et spørgsmål OM vi faktisk har den fri ret til selv at vælge om vi vil være medlemmer i div. foreninger
Det er dog helvedes så meget yngre generationer går op i min ret. I har ikke fattet at vi er et samfund, hvor vi - overordnet set - har det bedst med at indordne os under det der er flertal for. Til de uvidende: Det kaldes demokrati! Kan du ikke lide demokrati, fordi der indskrænker din frie ret til at gøre som det passer dig, så flyt til et land hvor du kan rase og regere som det passer dig.

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kurt Hansen:

Fru Hartmann:
men stadig et spørgsmål OM vi faktisk har den fri ret til selv at vælge om vi vil være medlemmer i div. foreninger
Det er dog helvedes så meget yngre generationer går op i min ret. I har ikke fattet at vi er et samfund, hvor vi - overordnet set - har det bedst med at indordne os under det der er flertal for. Til de uvidende: Det kaldes demokrati! Kan du ikke lide demokrati, fordi der indskrænker din frie ret til at gøre som det passer dig, så flyt til et land hvor du kan rase og regere som det passer dig.

Yngre generationer......... jeg takker og bukker, men tror nu nok at en årgang 1960 ikke lige hører under det segment.

Jeg er ikke, og bliver ikke igen, medlem af en eller anden naragtig fagforening, som IKKE er der for mig når jeg har brug for det.

Du hidser dig op - til hvilken nytte?

Jeg går skam i den grad ind for demokrati. Og du kommer ikke uden om, at der er fagforeningsfrihed i DK.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Kurt Hansen:

Fru Hartmann:
men stadig et spørgsmål OM vi faktisk har den fri ret til selv at vælge om vi vil være medlemmer i div. foreninger
Det er dog helvedes så meget yngre generationer går op i min ret. I har ikke fattet at vi er et samfund, hvor vi - overordnet set - har det bedst med at indordne os under det der er flertal for. Til de uvidende: Det kaldes demokrati! Kan du ikke lide demokrati, fordi der indskrænker din frie ret til at gøre som det passer dig, så flyt til et land hvor du kan rase og regere som det passer dig.

Det er vist ikke DEMOKRATI du går ind for!

At du bliver våd i bukserne over fagforeninger og gerne så en genindførsel af succesrige samfund som det man så i DDR, skal vel ikke lægges andre til last. Demokrati går faktisk ud på at mennesker gerne må have divergerende holdninger, gerne må ytre sig og slet ikke er tvangsindlagt til at følge hvad du gerne vil have. 

Det er en meget smuk hyldest til demokratiet at du mener at folk der ønsker at følge dansk lov men ikke dine drømme skal flytte.

Det er sørgeligt når folk der priser sig af at være voksne opfører sig så barnligt! 

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kurt Hansen:

Maj-Britt Svane:
hvorfor fanden skulle, Jesper melde sig ind i en arbejdsgiver klub, for at drive sin forretning, det er noget du gør når der er rigtig mange penge I overskud.
Det bør han fordi sådan er forholdene i Danmark. Kan han ikke acceptere disse forhold, må han flytte udenlands.
Maj-Britt Svane:
det er noget du gør når der er rigtig mange penge I overskud.
Ventede du også med at tegne en brandforsikring på dit hus, indtil du havde overskud i økonomien?

Demokrati i DDK.

Fagforeningerne består alene fordi de er beskyttet politisk, ingen i almindelighed gider det mafia/kartel cirkus mere. Arbejdende danskere er i den grad efterhånden umyndiggjort i sin dagligdag med tåbelige beslutninger af folkevalgte der er de ultimative vendekåber.

Fagforeninger og rentefri lån sammenholdt med uduelighed med redningen af Danske Bank, har slået DK ihjel og jeg håber forbrugerne stadig holder inflationen så lille så muligt så alle fagforeningspamperne og de røde halshuggere kan se virkeligheden i øjnene.

Side 14 ud af 28 (272 indlæg)