Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino brugere - Er amino for selvstændige - hobbyvirksomhed eller studerende ?

Side 7 ud af 16 (154 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv tænkt meget over at amino ind i mellem bliver for meget. I perioder holder jeg pause, for derefter at vende tilbage med lidt fornyet energi. Jeg har lært rigtig mange fantastiske mennesker at kende herinde - som jeg også netværker med udenfor amino.

Det som jeg savner, er at jeg kan se hvem det er jeg snakker med og lytter til herinde. Når jeg læser enten et latterligt eller et fornuftigt svar - så trykker jeg mig ind for at tjekke personens profil. Ved det første er der som oftest ikke et ord... intet navn, intet alder og ingen yderligere information. Ved det sidste finder jeg det hele. Og det kan jeg virkelig godt li', altså at komme lidt ind under huden på hvem det er der forsøger at give et godt råd - eller er med i en god debat.

Om det er en som har en virksomhed, er på vej til at få en, eller en som bare drømmer... det er for så vidt ligegyldigt - bare der er en årsag til at personen interesserer sig for iværksætteri.

Derudover synes jeg det er rart at vide mere om den person - som eksempelvis rådgiver mig i et spørgsmål indenfor økonomi eller jura. Det er vigtigt at vide om det er en kompetent person som giver et svar.

Så jeg stemmer for at alle skal udfylde navn, alder og profil Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

serverservice:
Jeg ville foreslå at amino KUN er for iværksættere med CVR og ikke alle mulige andre der sidder og gør sig til dommer for hvad er rigtigt og forkert og hvad er den rigtige pris.

Hvis ovenstående var tilfældet, så ville jeg da personligt være rigtig ked af det, da jeg endnu ikke har registreret og startet mit firma op. Det tager lidt tid af forskellige grunde, mest af alt fordi jeg som udgangspunkt ikke anede noget som helst om hvad det vil sige at starte og drive en virksomhed og jeg vil gerne være ordentlig forberedt inden jeg springer ud i det.

Og hvad ovenstående angår, så har den hjælp jeg har modtaget på Amino været helt og aldeles uvurderlig! Jeg havde ikke anet hvor jeg i så fald skulle henvende mig, med alle de spørgsmål der unægteligt melder sig når man sidder i sådan en opstartsfase. Der har aldrig været nogen i min personlige omgangskreds der interesserede sig for iværksætteri eller det at drive et firma, så her har der ikke været nogen erfaringer at trække på eller gode råd at hente. Faktum er at jeg ville have følt mig på fuldstændig bar bund, hvis jeg ikke havde haft et sted at henvende mig.

Indrømmet; jeg har stadig langt flere spørgsmål end svar, men selvom jeg stadig blot er en ganske almindelig, dødelig offentlig lønmodtager, så har jeg alligevel kunnet hjælpe et par personer herinde med nogen af de spørgsmål de havde. Det kan være noget der har været inde for nogle af de områder der altid har haft min personlige interesse, eller ting som jeg selv har fundet svar på i min research. Det være sig ting som jeg ved er faktuelt korrekte, jeg ønsker ikke at gætte mig til noget som helst på andres bekostning.

Det er absolut i den simple afdeling, men lidt hjælp er vel altid bedre end ingen hjælp. Der er eksempelvis også mange der efterspørger konstruktiv kritik på deres nyåbnede webshop - også her føler jeg at jeg kan være til hjælp. Ikke i forhold til alt det tekniske omkring programmering osv., for det aner jeg intet om, men jeg kan give mit syn på sagen som en forbruger og potentiel kunde. Og det er jo i sidste ende disses mening der er den vigtigste.

Nogle år ude i fremtiden vil jeg forhåbentlig have flere svar end spørgsmål og så vil min største glæde da nok netop være at hjælpe de der skal til at starte op og altså endnu ikke har fået deres firma stablet på benene. Netop fordi jeg vil kunne huske hvor fortvivlende frustrerende og ensomt det kunne føles at være på det stadie. Og ligeledes huske hvor taknemmelig man følte sig over at der var nogen havde lyst og gav sig tid til at række én en hjælpende hånd.

serverservice:
Måske en lidt mere fokus på hvad er god tone og "Hvordan kan jeg hjælpe spørgeren med sit problem eller emne" - ville gavne herinde.
 Dette er jeg så helt enig i. I de år jeg har været på Amino indtil nu, har jeg oplevet at det har udviklet sig fra at være et helt ufatteligt positivt og hjælpsomt miljø (hvilket bare var så lækkert, livsbekræftigende og inspirerende), til en masse mundhuggeri om alt og intet og knap så megen hjælpsomhed som det var tilfældet førhen. Det synes jeg selvfølgelig er en rigtig ærgerlig udvikling, netop fordi Amino er så vigtigt for mig her i mit lille "puppe stadie" og fordi jeg mener at det er så uendelig vigtigt at vi har et sted som Amino helt generelt.

Det er svært at sige hvad denne ændring skyldes. Måske bærer krisen en del af skylden, jeg ved det ikke. For mig har den ikke været et problem, om noget må jeg næsten skamme mig over at sige at den kommer på et meget belejligt tidspunkt i mit liv. Men den har haft, og har, en negativ betydning for rigtig mange mennesker - sikkert også en del på Amino -  og har derved ført til en masse bekymringer. Og mennesker der går og bekymrer sig eller føler sig ængstelige omkring egen overlevelse, har forståeligt nok ikke det store overskud til at lege den barmhjertige samaritan og hjælpe andre. Og hvis humøret som følge deraf, ligeledes har taget et stort dyk i den forkerte retning, så er det vel også kun naturligt at tonen vil blive lidt hårdere og måske ind i mellem lidt mere usaglig, hvis man har nogle indestængte aggressioner der presser sig på.

Jeg håber, af hele mit lille jomfruelige iværksætterhjerte, at denne udvikling, hvad end den så måtte skyldes, igen vil vende sig til det bedre og at der fortsat vil være plads til os alle på Amino. I mellemtiden må vi blot huske på, at vi allesammen har et personligt ansvar for at stemningen herinde er god og konstruktiv. Både nu og i fremtiden.

 

De bedste hilsner

Amaris

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:
Så jeg stemmer for at alle skal udfylde navn, alder og profil Smile

JA Helle, du prikker til min dårlige samvittighed. For mit vedkommende er det den ting, jeg hele tiden skubber ud, pga. af alt det andet, der skal laves. Mindst en gang i ugen tænker jeg på det ... Så lad os se hvad næste uge byder på. Men jeg er da enig Wink

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin E. Jensen - InvestorKapital.dk:

Du nævner følgende problemstillinger i din oprindelige mail:

  1. 1. Du underbydes i pris af andre medlemmer af Amino. Eks. folk med hobbyvirksomheder, studerende, hjemmeboende børn, udlandske firmaer, etc.
  2. 2. Du modtager kritik og spammails (hademails?) fra "useriøse" Aminomedlemmer
  3. 3. Du finder det upassende, at Aminomedlemmer uden CVR-nr. skal deltage i debatten, da det trækker debatniveauet ned
  4. 4. Du savner fokus på takt og tone i debatindlæggene

serverservice:

1. Nej jeg underbydes ikke og har mine faste kunder andre steder og lever ikke af at lave hjemmesider (som jeg skrev i mit indlæg). Men et seriøst firma skal ikke konkurrere med nogle der arbejder sort eller tager designjobs i fritiden. det er min pointe.

Hvorfor skal et seriøst firma ik det? Du mener i din dybeste alvor at Søren (fiktiv person og navn) ik er seriøs, hvis han laver webshops for sjov i fritiden og tjener en skilling på det, men holder sig under kravet på minimum 50k i omsætning.

serverservice:

 
3. Nej det gør jeg ikke - Det var et forslag for at kunne få et mere kvalificeret forum.

Hvis det ik trækker debatniveaunet ned, hvordan ændre det så noget med en CVR påkrævning? Jeg er totalt lost her!!!!!!!!!!!!!

serverservice:

4. Ja det her er vi rigtig mange der savner - det er ved at være en mangel herinde ...

Et gammelt ordsprog siger: "Du skal feje for egen dør, før du fejer for andres". Og det er faktisk meget sigende her...

serverservice:

Jeg er en person der gerne vil gøre tingene bedre og håber der bliver gjort noget ihvertfald med det tonefald der nogengange tales i...

Tonen er blevet hårdere og mere kontakt det sidste års tid, men det burder jo i et eksternt problem, som de fleste er ramt af world wide. Og det er altså sjældent at tone er led eller grim herinde, og når det sker så bliver folk hurtigt irrettesat. Så fordi en sølle debat kører af sporet, så er det jo ik ensbetydende med et generelt problem...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Jeg ved ikke om det kan bruges til noget! Men jeg synes at havde observeret, at profiler med velligende billeder og fulde navn, ud fra en helheds vurdering, plejer at være en lille smule mere sobre i tonen, end dem uden. Jeg tror at man lige tænker sig engang ekstra om når man lægger billede og navn til.

Jeg ved ikke helt hvordan det kan bruges, det ville virke lidt mærkeligt hvis det skulle være et krav ?

Lundsby dog.. Big Smile
Hvad gavner det opfattelsen af seriøsiteten i mine indlæg, at jeg skifter min avatar fra en del af mit firmas logo til et vellignende billede af mig selv?

Jeg har forståelse for de, som er bekymrede over tonen her på Amino.
Men at mit ansigt skulle garantere for en sober behandling er vel lidt af en overdrivelse. Wink

Nogle på Amino er måske anonyme i deres profilnavn, fordi de er i beskæftigelse, og det måske ikke vil blive vel modtaget af deres arbejdsgiver, hvis det kom frem, at de overvejede at blive selvstændig..

Jeg har opfordret til det før, og Martin og Amino Crew har skudt det ned gentagne gange..
Mere konsekvens over for de der med deres adfærd spolerer Amino ånden, i stedet for en blød løftet pegefinger, når seriøse Amino'er bliver svinet til på det groveste.
Så længe den type adfærd bliver tolereret, vil alle - uanset alder - kunne te sig som de vil, indtil de bliver bedt om at sige undskyld.

En undskyldning kan gives på mange måder..
Se bare Anders Lund Madsens "undskyldning" for skiltet med sexchikanen i bedste sendetid på TV2 i fredags..
Så længe det kan betale sig at prøve grænsen for accepteret adfærd af, bliver den grænse flyttet, og de som godt kan finde ud af at holde sig indenfor grænsen, bliver gjort til grin.

Nå ja.. det var så mit indspark.. Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Aug 08
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil også gerne lige hoppe ind i denne debat :)

Jeg har set flere steder på Amino hvor personer mener, at en aldersgrænse eller CVR grænse vil løse "problemerne" på Amino - dette mener jeg ikke er tilfældet. Jeg har lært enormt meget af Amino. Og alt den information vil jeg kunne drage stor nytte af i fremtiden og ikke mindst nu.

Studerende og deltidsiværsættere kan måske levere et produkt udarbejdet af folk med en lavere timeløn da de ikke skal få en hverdag med evt. børn/samlever og egen bolig, pension og alt hvad livet for voksne indebærer. Men - er det korrekt at nægte unge/personer uden CVR adgang til et fantastisk forum? Er det rigtigt at samle alle af disse og tage chancen væk fra dem?

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan gøres Amino mere seriøst og bedre: Lav dedikerede køb/salgs under fora og drop salg/tilbudsgivning i alle andre - og vis kun signaturer med reklamer i køb/salg foraerne.

Formålet med Amino må være at vi hjælper hinanden herinde med at finde den bedst mulige løsning til spørgsmålstiller. Lige nu er alt for mange kun ude på at promovere sig selv og egne ydelser.

/Arco

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Arco Iris:

Sådan gøres Amino mere seriøst og bedre: Lav dedikerede køb/salgs under fora og drop salg/tilbudsgivning i alle andre - og vis kun signaturer med reklamer i køb/salg foraerne.

/Arco

Hvis nogen søger rådgivning, og det bedste råd bunder ud i et tilbud på en løsning..
Hvad er der så galt i det? Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg startede min første virksomhed i 9. klasse hvor jeg solgte soft- og hardware, hjalp med opsætning m.m. og derfor kan jeg selvsagt ikke støtte at nogen udelukkes på baggrund af deres alder.

Dermed ikke sagt, at jeg ikke kan genkende de problemstillinger der rejses. Simon er svjv en af dem der ville blive ramt af en aldersbegræsning, men denne tråd viser da tydeligt at han opfylder de krav der på rimeligvis kan sættes for at deltage. Min holdning er, at folk må skrive hvad de vil og bliver vurderet derefter. Jeg tror ikke på alt hvad jeg læser på nettet, hverken de nye muligheder inden for MLM eller forkerte skråsikre kommentarer om rentesatser.

// Jesper

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Amaris Charvell:

serverservice:
Jeg ville foreslå at amino KUN er for iværksættere med CVR og ikke alle mulige andre der sidder og gør sig til dommer for hvad er rigtigt og forkert og hvad er den rigtige pris.

Hvis ovenstående var tilfældet, så ville jeg da personligt være rigtig ked af det, da jeg endnu ikke har registreret og startet mit firma op. Det tager lidt tid af forskellige grunde, mest af alt fordi jeg som udgangspunkt ikke anede noget som helst om hvad det vil sige at starte og drive en virksomhed og jeg vil gerne være ordentlig forberedt inden jeg springer ud i det.

Og hvad ovenstående angår, så har den hjælp jeg har modtaget på Amino været helt og aldeles uvurderlig! Jeg havde ikke anet hvor jeg i så fald skulle henvende mig, med alle de spørgsmål der unægteligt melder sig når man sidder i sådan en opstartsfase. Der har aldrig været nogen i min personlige omgangskreds der interesserede sig for iværksætteri eller det at drive et firma, så her har der ikke været nogen erfaringer at trække på eller gode råd at hente. Faktum er at jeg ville have følt mig på fuldstændig bar bund, hvis jeg ikke havde haft et sted at henvende mig.

Indrømmet; jeg har stadig langt flere spørgsmål end svar, men selvom jeg stadig blot er en ganske almindelig, dødelig offentlig lønmodtager, så har jeg alligevel kunnet hjælpe et par personer herinde med nogen af de spørgsmål de havde. Det kan være noget der har været inde for nogle af de områder der altid har haft min personlige interesse, eller ting som jeg selv har fundet svar på i min research. Det være sig ting som jeg ved er faktuelt korrekte, jeg ønsker ikke at gætte mig til noget som helst på andres bekostning.

Det er absolut i den simple afdeling, men lidt hjælp er vel altid bedre end ingen hjælp. Der er eksempelvis også mange der efterspørger konstruktiv kritik på deres nyåbnede webshop - også her føler jeg at jeg kan være til hjælp. Ikke i forhold til alt det tekniske omkring programmering osv., for det aner jeg intet om, men jeg kan give mit syn på sagen som en forbruger og potentiel kunde. Og det er jo i sidste ende disses mening der er den vigtigste.

Nogle år ude i fremtiden vil jeg forhåbentlig have flere svar end spørgsmål og så vil min største glæde da nok netop være at hjælpe de der skal til at starte op og altså endnu ikke har fået deres firma stablet på benene. Netop fordi jeg vil kunne huske hvor fortvivlende frustrerende og ensomt det kunne føles at være på det stadie. Og ligeledes huske hvor taknemmelig man følte sig over at der var nogen havde lyst og gav sig tid til at række én en hjælpende hånd.

serverservice:
Måske en lidt mere fokus på hvad er god tone og "Hvordan kan jeg hjælpe spørgeren med sit problem eller emne" - ville gavne herinde.
 Dette er jeg så helt enig i. I de år jeg har været på Amino indtil nu, har jeg oplevet at det har udviklet sig fra at være et helt ufatteligt positivt og hjælpsomt miljø (hvilket bare var så lækkert, livsbekræftigende og inspirerende), til en masse mundhuggeri om alt og intet og knap så megen hjælpsomhed som det var tilfældet førhen. Det synes jeg selvfølgelig er en rigtig ærgerlig udvikling, netop fordi Amino er så vigtigt for mig her i mit lille "puppe stadie" og fordi jeg mener at det er så uendelig vigtigt at vi har et sted som Amino helt generelt.

Det er svært at sige hvad denne ændring skyldes. Måske bærer krisen en del af skylden, jeg ved det ikke. For mig har den ikke været et problem, om noget må jeg næsten skamme mig over at sige at den kommer på et meget belejligt tidspunkt i mit liv. Men den har haft, og har, en negativ betydning for rigtig mange mennesker - sikkert også en del på Amino -  og har derved ført til en masse bekymringer. Og mennesker der går og bekymrer sig eller føler sig ængstelige omkring egen overlevelse, har forståeligt nok ikke det store overskud til at lege den barmhjertige samaritan og hjælpe andre. Og hvis humøret som følge deraf, ligeledes har taget et stort dyk i den forkerte retning, så er det vel også kun naturligt at tonen vil blive lidt hårdere og måske ind i mellem lidt mere usaglig, hvis man har nogle indestængte aggressioner der presser sig på.

Jeg håber, af hele mit lille jomfruelige iværksætterhjerte, at denne udvikling, hvad end den så måtte skyldes, igen vil vende sig til det bedre og at der fortsat vil være plads til os alle på Amino. I mellemtiden må vi blot huske på, at vi allesammen har et personligt ansvar for at stemningen herinde er god og konstruktiv. Både nu og i fremtiden.

 

De bedste hilsner

Amaris

Du burde blive forfatter - rigtig flot stil du fik skrevet der - thumbs up Ameris :)

Side 7 ud af 16 (154 indlæg)