Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tag jer i agt! En svindler i blandt os!

Side 6 ud af 17 (162 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 02:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej The shop.

Jeg har da også 4 personer jeg gerne ville advare omverden om. Det kostede mig sammenlagt 280.000kr. mit daværende firma, hus og kone.

Jeg syntes også der mangler et sted på nettet, hvor man kan oplyse andre om de her svindlere. For de svindler jo flere gange, og ikke kun én gang.

Tv programmer som Operation-X og Kontant tager fat om de store svindlere, og det er rigtig godt. Men vi mangler de små og mellemsmå svindlere, som tv ikke gider arbejde med.

Hvad kan der gøres?

Trustpilot.dk er ét bud. Men det kræver vel at de har et Cvr. og at Trustpilot har kendskab til dem.

Venlig hilsen

Michael Haahr
Maler-maling.dk
Billig maling på nettet

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Sindberg:

Det er faktisk ikke så svært. Gå til Trust Pilot og kom med din/jeres kommentar på hvordan firmaet har behandlet jer.

Når den anmeldte så kontakter Ttustpilot, og kræver beviser for påstandene, så bliver anmeldelsen slettet...

Har hørt den historie så mange gange efterhånden, så kan kun smile over det!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:06 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Og bare lige for at komme tilbage til debatten!

Som udgangspunkt så er loven om injurier rigtig god. Du kan med andre ord ik påstå eller mene noget om andre uden at der foreligger dokumentation. Dvs konkurrenter eller sure mennesker kan ik frit sprede rygter uden, at de kan risikere at skulle stå til ansvar for deres handlinger!

Men på den anden side, så ser vi jo f.eks at annoncehajerne arbejder på højrtryk, og det koster desværre mange firmaer penge. Tænk hvor mange der måske kunne reddes fra deres gab, hvis en advarsel på Amino var lovlig?


Selvom det ik er lovligt at poste indlæg på Amino om andres dårlige oplevelser, så benyttes PBs herinde i stor stil... Der er rigtig mange, som har en livlig kontakt over PB, og som advarer andre mod brugere, som har givet dem problemer...
Måske ik med ordene "svindler eller tyv", men mere i stilen "vær opmærksom på denne bruger eller kræv betaling upfront ved denne bruger, da han bla bla bla"...
Så det offentlige rum bliver måske ik advaret, men der køre altså en masse advarsler over PB og mail!!!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 03:07 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dyrebilen.dk:

Det er altid pisse ærgerligt at blive snydt, - men jeg synes ikke denne tråd er iorden.

Nu er det sjældent jeg trækker mit juristkort, men her vil jeg gøre en undtagelse.

En sigtelse er ikke ensbetydende med en stillingtagen til skyldsspørgsmålet. Det er en beskyttelse af den mistænktes rettigheder mens sagen undersøges.

Denne konkrete sag er nu under politiets efterforskning, og således har sagen nu et retsligt efterspil. Hvad skulle formålet med denne advarsel så være?

Man kan aldrig være 100% sikker, men hvis det ligefrem er der henne hvor man ikke har andre foranstaltninger mod snyd, end tråde på Amino, - ja så står det dælme sløjt til.

Jeg synes  at Martin Thorborg er en svagpisser hvis ikke der køres en konsekvent linje, og jeg står fuldstændig uforstående overfor at netop denne sag egner sig til en principdiskussion. Skurken er anholdt, og trådstarter fik sine penge tilbage.

Jeg sympatiserer overhovedet ikke med folk der snyder, og der ligger ingen øllebrødsbarmhjertighed bag dette indlæg, - men det taler til laveste fællesnævner. Det er er en ren og skær hævnakt, - og det bliver slugt råt.

Jeg har ikke engang hørt om omstændighederne, og jeg tvivler seriøst på at der kommer mere end denne ene version af sagen, - så hvorfor er denne sag anderledes end de tidligere slettede? 

Michael

Michael, for det første har jeg taget action og frabedt mig at Amino bliver brugt som udleveringscentral for oplysninger om "måske skyldige" kriminielle, så jeg forstår ikke helt din "Svagpisser" kommentar.

Men bevares, hvis man til dagligt vågner op med udsigt over Øresund + det løse, så kan jeg godt se hvorfor det kan være svært at sætte sig ind i hvordan det er at miste mange penge til en svindler.

Jeg kan super godt sætte mig ind i den situation som The-Shop har været udsat for og hvor stor en lyst man har til at advare andre. I Amino har vi selv været ude for flere sindssyge ting, hvor folk har købt ind og så pisset os i ansigtet og grinet. Kunne jeg trykke på en knap, der gjorde at de fik armene revet af, så havde jeg sgu trykket på den 100 gange, så det er nok godt at jeg ikke har sådan en knap.

Årsagen til at jeg har opfordret til en debat, er at jeg regnede med at det ret hurtigt blev klart for enhver, hvorfor vi har de regler vi har og det må man sige lykkedes. Jeg kunne selvølgelig godt have forklaret tingene, men en god debat hvor det er tydeligt hvorfor man ikke bare kan hænge folk ud, er langt mere effektiv.

Så reglerne er klare og folk forstår nu hvorfor vi har dem og så mangler vi bare knappen ;-)

Dbh Martin


Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:25 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Det uheldige ved trådstarters indhold er at det kan mistænkeliggøre folk der handler med varepartier på Amino.

Efter min overbevisning er der intet der kan forhindre svindel og bedrag, da mennesket er indrettet tåbeligt (læs her mig selv der er blevet snydt af min egen bror for 4.5 mill +).

Det har efterfrølgende medført en ekstrem påpasselighed fra min side, og dette til trods blev jeg sidste år snydt af en ven for 20K, og det blev så de sidste lærepenge. Nu er det pay eller get lost princippet, og det fungerer fint, så sorterer man alle fantasterne fra. Når der nu ikke er chancer mere til nogen (med mindre jeg ved de er gode for pengene og viser betalingsevne og vilje) koster det noget omsætning, men det er ligemeget.

Med hensyn til spredning af ordet (uanfægtet lovgivning) så er det jo en udbredt tendens i samfundet at dømme andre før domstolen har gjort det. Det tillades i stor stil på. f.eks. EB og andre steder hvor folk har mulighed for at knytte kommentarer til artikler.

Notoriske bedragere, tyve, mordere, voldsmænd, pædofile, drankere, narkomaner tilhører alle grupper der på grund af de valg de tidligere har foretaget kendes skyldige i samfundets domstol.

Det kedelige ved at anvende Amino som budbærer i PB, er jo at man ikke har en jordisk chance for at vide om oplysningerne er valide, og bringer man dem offentligt, så er der andre juridsike forhold der gør sig gældende. Og da Amino jo ranker højt i søgemaskinerne, så kan det være uhensigtsmæssigt hvis det er en tendens der breder sig, for er det næste:

"Pas på - min 50" fladskærm er itu og forretningen vil ikke reparere.." Skriv en PB for at få at vide hvem forhandleren er!

?

Med muligheden for tab til trods for medAminoer, mener jeg ikke at Amino kan være tjent med den slags information i almindelighed, dette begrunder jeg med, at hvis man vælger at udlevere varer til personer man ikke kender (og ved aflevering uden kontant betaling eller overførsel forud,så er der tale om kredit og risiko) ja så bør man som forretningsmand også være bekendt med risikoen for ikke at modtage betaling.

Og i kristetider stjæles og svindles der mere i småtingsafdelingen - hvor der i "fede" tider laves Stein Bagger scenarier - altsammen med grådighed på tapetet.

 

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 10:29 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes der burde eksistere et register, hvor forbrugerstyrelsen registrer alle svindlerne. Men på den anden side kan man nok nå samme effekt, hvis flere begyndte bruge rustpilot mere aktivt

Markedsføringsforum - kom og være med!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:35 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Du kan med andre ord ik påstå eller mene noget om andre uden at der foreligger dokumentation.

Der fik du vist lidt for meget med :)
Det er ikke injurier at MENE noget - men det kan være det hvis man siger det. Jeg må gerne mene, at du dyrker sex med døde dyr, men hvis jeg siger det og ikke kan bevise det, så er det injurier.

Tankepoliti overlader vi til Kineserne :)

Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 10:35 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej The-Shop

Vil gerne vide mere, du må meget gerne sende mig en PB.

Jonas

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 11:04 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

"Pas på - min 50" fladskærm er itu og forretningen vil ikke reparere.." Skriv en PB for at få at vide hvem forhandleren er!

Det har vi forbrugerundersøgelser til... Og desuden med mindre vi taler om store B&O skærme så vil jeg ikke helt sætte det i samme kategori...

Lagersalg123 - JEN:

Med muligheden for tab til trods for medAminoer, mener jeg ikke at Amino kan være tjent med den slags information i almindelighed, dette begrunder jeg med, at hvis man vælger at udlevere varer til personer man ikke kender (og ved aflevering uden kontant betaling eller overførsel forud,så er der tale om kredit og risiko) ja så bør man som forretningsmand også være bekendt med risikoen for ikke at modtage betaling.

Nu vil jeg bare lige sige at jeg på intet tidspunkt uddyber hvordan jeg er blevet snydt, eller indholdet af handlen, så hvis ovenstående er rettet imod mig, så skal du kende sagens indhold før du kan forstå hvad der reelt er sket...

Lagersalg123 - JEN:

Det kedelige ved at anvende Amino som budbærer i PB, er jo at man ikke har en jordisk chance for at vide om oplysningerne er valide, og bringer man dem offentligt, så er der andre juridsike forhold der gør sig gældende. Og da Amino jo ranker højt i søgemaskinerne, så kan det være uhensigtsmæssigt hvis det er en tendens der breder sig, for er det næste:

Det er jo op til de enkelte at vurdere i hver enkelt sag hvorvidt oplysningerne er valide, vælger du at sige jeg tror ikke på det, så fair nok... Så må du jo leve med risikoen for at lave en handel med ham...

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:20 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

The-shop.dk:
Det er jo op til de enkelte at vurdere i hver enkelt sag hvorvidt oplysningerne er valide, vælger du at sige jeg tror ikke på det, så fair nok... Så må du jo leve med risikoen for at lave en handel med ham...

Jeg syntes at det er fint at du har fået ham anholdt, men...

Det er farligt at lade de enkelte vurdere om oplysningerne er valide. Folk har det med at følge strømmen og inden man ser sig om, så har gadens parlament talt. Vi så det jo allerede ved nytår hvor en uskyldig blev udråbt som morder fordi man vil advare folk.

Jeg er også tilhænger af sådan et register men det skal ikke være et som alle kan kigge i. Har endda selv tænkt på at lave et, men der går Datatilsynet så ind og blokerer for det.

 

Side 6 ud af 17 (162 indlæg)